Monday, December 2, 2013

miksi ei punaisia hiuksia? vaihtojuttuja//

hhyi
gf
mmo
jgh
Joo eli tota tosiaan, ajattelin tässä postauksessa vähän selvittää vähän tota juttua, et miks mun tosiaan piti värjätä punaiset pois. Saatan toistaa jotain samaa, mitä tolla videolla jo sanoin, mutta oletan, ettei kaikki ees jaksa kattoo tota videoo. Ja tähän tulee samalla sit pien selvitys tohon vaihtojuttuun muutenkin haha :D
Eli aloitetaan vaikka ihan alusta siitä, että sain perjantaina sähköpostia Exploriukselta, eli mun vaihto-oppilasjärjestöltä, jonka kautta oon menossa vaihtoon Australiaan 2014-2015. Vaihto-oppilasprosessiin kuuluu oleennaisesti hakupaketin täyttö, joka mulla sisälsi lääkärinkäynnin, opettajan suosituksen, monta sivua kysymyksiin vastauksia englanniksi (kuvaile tavallista arkipäivääsi perheesi kanssa, miksi olisit hyvä ns suomilähettiläs, miten vietät vapaa-aikaasi..), kaksi kirjettä ja kuvakollaasi. Kuvakollaasiin piti kerätä kuvia itsestään, perheestään, harrastuksistaan yms omasta elämästä.
No sain palautettua hakupaketin ihan ajallaan lokakuussa, mutta tosiaan sain sen sähköpostiviestin perjantaina, jossa mulle ilmoitettiin että Australian puolelta mulle oli tullut vähän sanomista siitä kollaasista. Viestissä oli ote sieltä Ausseista tulleesta viestistä ja siinä pyydettiin mua laittamaan kollaasiin sellasia kuvia, joissa mulla ei näy punaiset hiukset ja jossa hymyilisin enemmän. No oikeestaan mä kyl hymyilin niissä kuvissa, mutta tiiättehän te suomalaiset? haha. noeivaa mulle on vaa aina ollu tosi uncomfortable hymyillä sillee et hampaat näkyy, mut oon nyt viime aikoina alkanu sitä opettelemaan, koska kaikissa vaihtarijutuissa painotetaan sitä hymyilemistä ja kohteliaisuutta. Siinä aussiviestissä vielä oli, että kuvat tekevät tosivahvan ensivaikutelman, et sen takii pitäis olla luonnollisen väriset hiukset ja sillein.
Suomen puolelta järjestö oli vielä lisännyt, että joo tosiaan värjätyt hiukset ei oikein sovi Australian kulttuuriin. Mene ja tiedä sitten, että mitä tää sillee tarkalleen ottaen tarkottaa. Oon ite spekuloinut silleen, että kumminkin kun Australiassa on kaikki koulupuvut ja mun käsityksen mukaan meikkaaminen kouluissakin on aika rajoitettua niin voi olla myös, että koulupaikan saanti olis voinut vähän vaikeutua hiusten takia. JOS JOKU TIETÄÄ ASIAN OIKEEN LAIDAN NI KERTOKAA IHMEESSÄ, OIS TOSI MIELENKIINTOSTA KUULLA :D! Mut tosiaan, kaikki maat on erilaisia ja kulttuurit poikkeaa aina toisistaan ja se on vaan tosi jees juttu! Kyllähän tää harmittaa kun jouduin punaisista nyt jo luopumaan, mutta mulla ei koskaan ollut edes aikomusta pitää punaisia hiuksia Australiassa, ihan vaan koska 1) värin ylläpitäminen olis hankalaa koska aurinko haalistaa ihan tajuttomasti 2) en tiiä yhtää millasii australialaiset hiusvärit on 3) mulla on siellä muitakin rahareikiä.
Tosiaan hommahan menee nyt niin, että mun pitää tehä uus kuvakollaasi (joka on tosi harmi, koska nyt kaikki kuvat tulee olemaan tosi pieneltä aikaväliltä, koska ruskeat hiukset mulla on ollut vasta öö 3 päivää) ja sen lisäks vielä käydä valokuvaamossa ottamassa kasvokuvat. Nää pitää palauttaa nyt joulun aikana ja sitten mulle varmaan voidaan alkaa etsimään perhettä, jee!
Tänään sit jo vähän kävin nopeesti ottamassa jotain kuvia, sekä hakupakettiin että ihan muuten vaan. Näis nyt näkyy nää mun hiukset vähän paremmin, mitä siinä videolla!
domii

18 comments:

  1. Anonymous2/12/13 14:13

    Onpa noissa vaihtari jutuissa paljon hommaan! Ei taida mennäkkään niin, että nyt vaan lähden vaihtoon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah joo, no sanos muuta! :D

      Delete
  2. äää daarling nuo hiuksesi ovat niin täydelliset niin kuin sinäkin! <3

    ReplyDelete
  3. oon sanonu jo aika monesti mut oot vaa nii täydellinen noil bruneilla! ne sopii sulle aivan liian hyvin!

    ReplyDelete
  4. oot aivan älyttömän kaunis ♥ ja noi ruskeet sopii sulle täydellisesti :-) tykkään tosta sun huulipunasta!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah voieii kiitti älyttömästi! mäki tykkään!! :>

      Delete
  5. Anonymous2/12/13 18:22

    apuaaa ihan sika kiva tukka!!! mut mitkä noi huulet on....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hih kiitti! :>> toi huulipuna on just cool!

      Delete
  6. sun hiukset on edellee ihan jumalattoman upeet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apua kiitti, sulla myös! :')

      Delete
  7. Anonymous2/12/13 21:20

    wooww upeet hiukset =0 !!!<3

    kui pitkä oot muute ?(_:

    ReplyDelete
  8. Nnoooo toivottavasti ne on ainakin mielissään kun kuvissa näkyy suomen kaaanis luonto ja varsinki lunta:-----D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah joo sanoppa muuta :D:DD!

      Delete
  9. Anonymous9/12/13 19:10

    toi nudehuuli-tyyli ei vaan sovi sulle tai noihin ruskeisiin hiuksiin, kokeile vaikka punasta huulipunaa tai jotain :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. muuten hyvä paitsi toi ei oo nudee ja punaista en laita koska a) en ees tykkää punasesta b) keltanen hammasluu + punanen huulipuna = horrible. tai jaa, on mul yks ihan jees tummempi punanen, mut teen miten tykkään :)

      Delete